عاشقان ولایت

عاشق ولایت یعنی کسی که خونشان را در راه اسلام بدهد یعنی عمار ویاسر وسمیه

عاشقان ولایت

عاشق ولایت یعنی کسی که خونشان را در راه اسلام بدهد یعنی عمار ویاسر وسمیه

عاشقان ولایت

عاشقان ولایت : ولایت در لغت از ولی یعنی سرپرست گرفته شده است وعاشقان ولایت یعنی کسانی که به فرمان ولی فقیه خود با استکبار جهانی مبارزه می کنند یعنی شهدإ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی که تا آخرین قطره خون خود را برای این مرز وبوم دادند. ارواح طیبه شهدإ صلوات...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جریان رسانه ای اسید پاشی رو نوشت از فتنه 88

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۳۰ ب.ظ

جریان رسانه‌ای اسیدپاشی؛ رونوشت از فتنه 88

اسیدپاشی یک اقدام غیرانسانی است. دین مبین اسلام شفاف و روشن است و این اجازه را به هیچ کس نمی‌دهد آسیبی به دیگران برساند؛ بنابراین، این فرض که برخی رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند، غلط است که یک پیرو راستین و واقعی اسلام، دست به چنین اقدامی بزند. 

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، اسیدپاشی یک اقدام غیرانسانی است. دین مبین اسلام شفاف و روشن است و این اجازه را به هیچ کس نمی‌دهد آسیبی به دیگران برساند؛ بنابراین، این فرض که برخی رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند، غلط است که یک پیرو راستین و واقعی اسلام، دست به چنین اقدامی بزند. این شیوه رفتاری، یک شیوه مطرود و غیرانسانی است و هیچ عقل سلیمی پذیرای آن نیست؛ بنابراین کسی نمی‌تواند ادعا کند وقوع چنین حادثه شنیعی وابسته به یک فریضه مؤکد و پسندیده دینی و یک واجب شرعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بوده است. اتفاق ناگوار رخ داده، بسیاری را دل‌نگران می‌کند اما فرصتی خاص را برای رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی فراهم کرده که به مسائلی بپردازند که واقعیت ندارد و مسیری که آنها می‌روند، غیرمنصفانه است. 

 

این مساله از زوایای مختلف قابل بررسی است. نخست اینکه جریانی خاص در کشور قبل از آنکه عاملان این ماجرا شناسایی و از اهداف آنها پرده‌برداری شود، اقدام به طراحی پیش‌فرض، قضاوت عجولانه و اتهام زدن کرده و این حرکت را به یک جریان خاص نسبت داد. البته رفتارشناسی سیاسی نشان می‌دهد این اقدام مسبوق به سابقه است. در فتنه 88 شاهد بودیم یکی از عواملی که موجب بحران‌آفرینی در کشور شد، همین قضاوت عجولانه بود که کلید خورده و توهمی از سوی یکی از کاندیداها درباره پیروزی در انتخابات به وجود آمد و دروغ بزرگ تقلب را در کشور پایه‌ریزی کرد. آنچه بیش از همه در شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته این است که به نظر می‌رسد چنین سناریوهایی همچنان به شکل دنباله‌دار در کشور وجود دارد و برخی به دنبال استفاده از این سناریوها هستند. این بار، دروغ دیگری به گروه‌های سیاسی و مذهبی از سوی رسانه‌های خارجی نسبت داده شده و متاسفانه در داخل کشور نیز به آن دامن زده می‌شود؛ در حالی که جریانات انقلابی و اسلامی راستین فعال در کشور ضمن اینکه این موضوع را تایید نمی‌کنند، همه به طور هماهنگ در برابر این اقدام موضع گرفته و واکنش نشان داده‌اند.

 

به نظر می‌رسد فارغ از زشتی و پلیدی مساله اسیدپاشی، زشت‌تر و پلیدتر، فضاسازی و بداخلاقی‌های سیاسی‌ای است که در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و جریانی که از این فضا بهره‌برداری کرده و بر موج ایجادشده به نفع اغراض خود بهره‌برداری حداکثری دارند نیز مبدا این بد‌اخلاقی هستند. باید ضمن دعوت مردم به آرامش، منتظر ماند تا تدابیر لازم در این باره اتخاذ شود. امیدواریم بزودی گزارش مسؤولان ذی‌ربط و ناجا و دستگاه قضا و همچنین گزارش مجلس در این باره آماده شود و بدون شک اعمال مجازات، بدون اغماض صورت خواهد گرفت. تصمیم و اقدام قاطع نظام جمهوری اسلامی ایران در اعمال مجازات و محاکمه عاملان این رفتار شنیع می‌تواند پاسخ محکم و قاطعی به جریانات و رسانه‌هایی باشد که در این رابطه به شایعه‌پراکنی و دروغگویی می‌پردازند. تجارب قبلی ثابت کرده نظام اسلامی با هیچ فرد یا جریانی که این قبیل اقدامات ساختارشکنانه را انجام می‌دهند، بنای تعارف و خویشتنداری ندارد. پرونده‌های موجود نشان‌دهنده آن است که همه در برابر قانون یکسان هستند و در این مورد هم قاطعانه اقدام خواهد شد. در سال‌های قبل نیز هر وقت در بدنه دستگاه‌های کشور فسادی رخ داده است، جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رفتار کشورهای غربی که اقدام به کتمان ماجرا کرده یا صورت مساله را پاک می‌کنند، بدون اغماض و چشم‌پوشی با شجاعت تمام، موضوع را اعلام و مجازات قانونی را فارغ از جایگاه افراد یا جناح سیاسی‌شان، اعمال کرده است. به نظر می‌رسد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به حساسیت برخی گروه‌های خاص موجود در کشور دامن زده است؛ به طوری که برخی جریانات سیاسی و رسانه‌های خاص، در راستای مخالفت با این طرح و حساسیت‌هایی که نسبت به‌تصویب این طرح مهم در کشور ایجاد کردند، اقدام به حاشیه‌سازی و حاشیه‌پراکنی نسبت به حادثه اسیدپاشی کردند.

 

از سوی دیگر به نظر می‌رسد این مساله در فضای سیاسی خاصی در حال مطرح شدن است و برخی تلاش می‌کنند تسویه‌حساب‌های سیاسی خود را در فضای به‌وجودآمده انجام دهند؛ از این رو از ماجرای اسیدپاشی، با بی‌تقوایی بهره‌برداری می‌کنند. رویکردی که نسبت به طرح حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در حال اعمال است و نیز فضاسازی‌هایی که در برخی رسانه‌ها و بین برخی جریانات سیاسی در حال شکل‌گیری است، دارد از حالت متعارف خود خارج می‌شود. به هر حال مردم درباره ماجرای اسیدپاشی قضاوت خواهند کرد و قطعا ملت به دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی کشور اطمینان کامل دارد.

 

 

منبع: وطن امروز

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۸/۱۴
  • ۷۹۳ نمایش
  • محمد جواد سلطانی فرد

جریان رسانه ای اسید پاشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی